Direktlänk till inlägg 20 november 2020

Nu är det dags för fredagsmyyys!

Av Eva Larsen - 20 november 2020 21:01

Fredagar hos familjen Larsen/Norstedt är speciell och lite av en ritual..alla dagar är ganska lika fredagsmysdagen egentligen, men just fredagar känns det mer okej att ringa med sin mobil till sitt barn och ropa så hela butiken ska höra (och tänka oj vilken bra familj som inte äter skit i veckorna, ordning och reda..vilken kanonmamma) HEJ MAMAMS LILLA SKITLUS, VAD VILL DU HA FÖR FREDAGSMYS? Idag ville hon ha en bit vit choklad och en bit ljus choklad med nötter. Tidigare har barnet fått äta vit bakchoklad men ica har visst tagit sitt förnuft till fånga och köpt in marabou. Det va ganska bra med att köpa bakchoklad för det kunde gå under mit täckmantel lite, att vi egentligen inte köper allt för dumt i veckorna. Bakchoklad har känts lite mer okej. 

HERRN i huset skulle tydligen inte ha nå fredagsmys ( jag blev överlycklig och tänkte : jasså jasså de kan jag dra ikväll när han börjar kråma sig som en snigel..nehe du din jävel du skulle inte ha nå fredagsmys, du bad mig handla bananer ta dem du din bock.. Ja han bad mig handla bananer! 

Jag visste att han skulle ångra sig, det gör han alltid..han är också en sån där som jag är, som ska börja på måndag och vara nyttig. Sen tisdag, onsdag där någonstans brukar det gå åt helvete. Nåja jag vet att han brukar vilja ha estrella jordnötter. Lite av en klassiker men så jag tänkte jag NEJ jag köper inget, han kan äta de där bananerna. Runt 20 snåret börjar han älta. Älta om jornötter. Vänder sig mot mig och frågar om jag handlat jornötter. Nej säger jag tvärt utan några känslor inblanade, ingen känslosamma medkänslor om förlorade jordnötterna! Utan ett tvärt NEJ. 

Men, men som ett ledsamt barn..du brukar ju köpa fast att jag säger nej. Du har handlat va? Du lurar mig. NEJ upprepar jag mig. Men du kan ju alltid betala Leo för att cykla ner (han hade unnat sig en fredagsmysöl) ja jo. Men alltså han är ju ganska dyr att muta han spränger din kreditgrens på dumlekulor och monsterdricka. Vi vet båda vart de kommer att leda och ser hur vi sätter huset i pant och hamnar i lyxfällan. Vi chansar ändå och lyckligtsvis har HAN gått ner till fritidsgården. HÅLL I HATTEN! BAJSAR BJÖRNEN I SKOGEN?? SVAR JA: Alltså det har hänt 1 gång sedan han kom ut ur min livmoder. På 20 minuter så hade fredrik sina estrella och Leo hade en fin vistelse med vännerna.. jag blev 50 kr fattigare och har huset kvar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Larsen - 18 december 2020 20:28


Om ni någon jobbarkompisar har tagit sig in på min blogg eller till och med du kära chef (man vet ju aldrig) så vill jag bara påpeka att ni ska ta detta med glimten i ögat.. Jag är en ganska så ovanlig människa, men vet ni vad jag tycker är ohygglig...

Av Eva Larsen - 18 december 2020 18:00

Japp, nu sitter jag äntligen framför min blogg igen. Tiden hemma har varit, ja vad ska man säga..annorlunda jag började jobba i måndags...tror jag minns inte så noga faktiskt...Jag va sjukt orolig att min cykel skulle vara stulen när den fick stå hel...

Av Eva Larsen - 30 november 2020 16:40


Yes...då kom till oss.. Fredrik har länge påpekat att det är jag som kommer att komma hem med den röda bollen med piggar...men det va herren i huset som tog hem det. Nu sitter hela familjen isolerad!! Hela mitt huvud gungar ! Precis som om jag varit ...

Av Eva Larsen - 26 november 2020 23:08

Eftersom att jag blev avstängd från Facebook i 24 timmar så har mitt liv förändrats..inte mycket. Nu sitter jag som en mupp i soffan och tittar rakt fram. Vad händer nu liksom? Jag kan varken gilla eller kommentera. Bara scrolla. Men jag känner ju at...

Av Eva Larsen - 25 november 2020 14:10


Jag vet faktiskt inte vad det är för fel på mig...då menar jag samarbetet mellan min hjärna och kakhålet som inte samarbetar riktigt som på andra människor..jag har en hjärna i alla fall. Det bekräftade min läkare idag efter att jag sagt att de är sk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Gillar ni min blogg så här långt?
 Nej, den är skittråkig.
 LÄGG NER DEN FÖR FAN
 Den är okej som tidsfördriv
 Ja men jag gillar den
 Fortsätt för 17

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards